Socialno delo z ljudmi z demenco


Stopnja: 1
Letnik: 4
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Jana Mali
Sodelavci: Anamarija Kejžar, Anže Štrancar

20102000751255


Cilji:
  • Sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci na konkretnem področju socialnega dela.
  • Razumevanje delovanja institucij in izboljševanje institucionalnih praks na konkretnem področju socialnega dela.
  • Znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod in postopkov na konkretnem področju socialnega dela.
  • Poznavanje in soustvarjanje inovacij in inovativnih strokovnih pristopov na konkretnem področju socialnega dela.
  • Spretnosti prepoznavanja in obvladovanja lastnih občutkov in sposobnost iskanja pomoči zase.
  • Sposobnost vzdrževanja in zagovarjanja strokovne avtonomije socialnega dela v dialogu z različnimi akterji, institucijami in javnostjo.
  • Sposobnost analize družbenega konteksta in spretnosti varovanja virov, podpore integrativnim procesom ter soustvarjanja sprememb v skupnosti v sodelovanju s skupnostjo.
  • Znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa na konkretnem področju socialnega dela.
  • Znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja), vodenja razgovora v smeri želenih razpletov na konkretnem področju socialnega dela.
  • Sposobnost soustvarjanja pristopov in metod dela glede na individualne potrebe uporabnikov.
  • Sposobnost soupravljanja s tveganjem na konkretnem področju socialnega dela.
  • Sposobnost strokovne refleksije lastne prakse na konkretnem področju socialnega dela.

Vsebina predmeta:
  1. Razumevanje demence: definicije, oblike, modeli.
  2. Socialnodelovni model demence.
  3. Družbeni odnos do demence.
  4. Človek z demenco v družini in oblike podpore družini.
  5. Oblike oskrbe ljudi z demenco v skupnosti.
  6. Raziskovanje potreb ljudi z demenco in iskanje odgovorov na njihove potrebe.
  7. Značilnosti socialnega dela z ljudmi z demenco.
  8. Sporazumevanje z ljudmi z demenco.
  9. Tveganja in demenca.
  10. Demenca kot socialno politična tema.
  11. Prispevek socialnega dela k oblikovanju celovite oskrbe za ljudi z demenco in njihove sorodnike
  12. Demenca v kontekstu dolgotrajne oskrbe
  13. Narativni pristopi pri raziskovanju demence

Temeljna literatura:

1. Mali, J., Mešl, N., Rihter, L. (2011), Socialno delo z osebami z demenco : raziskovanje potreb oseb z demenco in odgovorov nanje. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

2. Mali, J. (ur.), Miloševič-Arnold, V. (ur.) (2011), Demenca - izziv za socialno delo. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

3. Mali, J. (2008), Od hiralnic do domov za stare ljudi. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

4. Mali, J. (2007), Raziskovanje demence v socialnem delu. Kakovostna starost, 10, 4: 25-34.

5. Marshall, M. (2005), Perspectives on rehabilitation and dementia. London, Philadelphia: Jessica Kingsley.

6. Bryden, C. (2005), Dancing with Dementia: My Story of Living Positively with Dementia. London, Philadelphia: Jessica Kingsley.

7. Balfour, A. (2006), Thinking about the experience of dementia: the importance of the unconscious. Journal of Social Work Practice, 20, 3: 329 – 346.

8. Mali, J. (2022). Pregled in analiza aktualnih konceptov socialnega dela z ljudmi z demenco. Socialno delo, 62(2-3), 129-146.

9. Gillard, J. (2001). The perspectives of people with dementia, their families and their carers. In Cantley, C. (Ed.), A Handbook of Dementia Care.. Buckingham, Philadelphia: Open University Pres (79 – 90).

10. Page, S., Keady, J. & Clarke, C. L. (2007). Models of community support for people with dementia. In Keady, J., Clarke, C. L., Page, S. (Eds.), Partnerships in Community Mental Health Nursing and Dementia Care. New York: Open University Press (7 – 24).


Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v letnik.
Pogoj za pristop k izpitu so opravljene vaje in terensko delo.


Metode ocenjevanja:

Pisni izpit 70,00 %
Projektna naloga 30,00 %


Delež v %:Pisni izpit (70,00 %), Projektna naloga (30,00 %)